“Halusimme tuoda esiin yrityksemme erottavuustekijöitä ja uudistuneita palveluita. Tämä haluttiin tehdä tavalla. Joka pysäyttää ja herättää kiinnostuksen, ja sen takia se vedettiin tarkoituksella leffatyyliin hieman yli. Koimme, että perinteinen markkinointi tavoittaa vaan tietyn tyyppisiä asiakkaita, jotka jo muutenkin seuraavat meidän tekemisiä tai ovat jo asiakkaitamme. Myös monen mielikuvat ovat hieman jämähtäneitä, eivätkä vastaa sitä, mitä me oikeasti tarjotaan. Yhdessä päädyimme tekemään elokuvamaisen trailerin, vastaavaa ei ole Suomessa ennen tehty”, näin sanoo Katja Kaila, Ole.Fitin yrittäjä Varkaudessa, kelle RDE Media toteutti kauhuteemaisen mainoksen. Pääosaa näyttelee Frans Isotalo.
“Toivomme että mainoksesta välittyisi salimme vahva yhteisöllisyys, tunnelma, hyvä fiilis, hassuttelu, rentous ja siisteys, sekä se, mitä ohjattu liikunta nykypäivänä meillä on.” Katja jatkaa.
Mainoksen kuvaukset ja suunnittelu menivät joustavasti hyvässä hengessä ja hurtilla huumorilla. Katja sanoo. “Tuli tunne että meihin panostettiin, ja palvelu, ja toiveidemme kuuntelu oli erinomaista. Kaikki on toiminut juuri niin kuin on sovittu alusta loppuun.”
Mainos julkaistiin elokuvateatterissa, jonne kutsuttiin VIP-iltaan Ole.Fitin asiakkaita ja mainoksella esiintyviä näyttelijöitä.
“Mainos pyörii elokuvateatterissa edelleen, ja on kuulunut, että se hämmentää ja kiinnostaa, eli toimii. Onkohan tämä uusi Vares…”
“Mainos on onnistunut parodia mielikuvista, joiden mukaan meillä on vain tosi kovia treenejä, tai että täytyy olla tosi fitissä, että voi tulla. Tai että jotenkin muusta syystä tarvitsisi pelätä meille tuloa. Traileriin on todella nerokkaasti saatu piilotettua viestejä, joita halusimme välittää. Parasta, että saimme mukaan meidän ihania, aivan tavallisia asiakkaita, eri ikäisiä aikuisia miehiä, naisia ja nuoria. Mainos itsessään on superlaadukas, mikä vastaa myös yrityksemme korkeita laatustandardeja.”
”Jere soitti ja kysyi niin lähdin samantien mukaan”, kertoo pääroolissa esiintyvä näyttelijä Frans Isotalo. ”Totuttuun tapaan tulee olemaan jotain erilaista ja mielenkiintoista. Yhdessä ollaan tehty useampiakin tuotantoja. Elokuvista radiomainoksiin. Vuosien varrella käteen on jäänyt töiden lisäksi myös ystävyys. Kuvaukset loppui ihan liian nopeasti. Tuntui että tästähän jaksaisi tehdä samalla puolen tunnin mainoksen. Harvoin saa tehdä mainoksia missä on toivottavaa ettei hymyile. Ne on mun näköisiä mainoksia.”
Katja vielä lisää, että elokuvasta on suunnitteilla jatko-osa toiselle, Helsingissä sijaitsevalle treenistudiolle. Myöskään muita saleja ei ole poissuljettu jatko-osien kannalta!